strik-stil-logo

Generelle handelsbetingelser

Generelle Handelsbetingelser

Se og hent fortrydelsesformular

Se fortrolighedspoliktik


Betaling

Vi modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard . Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Vi krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Teller

 

Levering

Vi efterstræber at afsendelsen af ordrer så hurtigt som muligt Vi sender ordren med den fragtform du har valgt. Langt de fleste ordre kommer frem mellem 1-3 hverdage. Spørg evt. vores ekspedition inden hvis du er i tvivl

 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages til at meddele os om du ønsker at fortryde dit køb, herefter har du 14 dage til at returnerer din ordre. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Såfremt du returnerer en brugt varer, vil en evt. værdiforringelse blive modregnet det beløb du får retur for dit køb. Se herunder for evt. brug af formular samt en vejledning i værdiforringelse. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Du kan også fortryde ved at nægte modtagelsen af varen

Hvis du ønsker at fortryde et køb skal du anvende vores standard formular. Den er vedhæftet mailen.

 

Varens stand, når du sender den tilbage:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug

 

Tilbagebetaling af returnerede varer

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Reklamationsret

Vi yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles os indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder vi evt. returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

 

Persondataoplysninger

Når du handler hos os vil du blive bedt om at aflevere oplysninger såsom navn, adresse, e-mailadresse, telefonnumre osv. i forbindelse med oprettelse af køb. Disse oplysninger vil vi aldrig sælge eller videregive til tredjemand. Oplysningerne er sikre hos os. Alle disse oplysninger opbevares og gemmes hos vores udbyder som har det højeste mulige sikkerhed. Ved betaling med betalingskort, sendes disse oplysninger direkte krypteret til vores betalingsudbyder.

Vores shop har IKKE adgang til dine kortoplysninger. Vi videregiver kun personlige oplysninger, hvis det kræves af lovgivningen eller hvis der foreligger en retskendelse. Det kan hænde, at vi registrerer din adfærd på vores shop, at sikre dig den bedst mulige oplevelse på shoppen

Behandling af personoplysninger er underlagt persondataloven. Vi opbevarer Deres afgivne oplysninger i 4 år efter køb. Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

 

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til

 

Strik & Stil

Att.: Lisa Mariane Christensen

Kastetvej 50

9000 Aalborg

+ 45 2047 8289

lisa@strikogstil.dk

 

Vedr. varer der er gået i stykker i forsendelsen.  Her skal fotos være os i hænde senest dagen efter modtagelsen af forsendelsen, da Dao har reklamationsfrist på max 5 hverdage, lørdage iberegnet undtaget søn og helligdage.

Vælger man at returnerer en beskadiget forsendelsen med et andet transportfirma end Dao, så kan det ikke længere påvises, hvor skaden er sket og Dao har ret til at afvise sagen. Hvis kunden ønsker at returnere pakken, så skal det derfor ske med Dao eller hvis de transporterer den i egen bil, så kan det også accepteres.

Bemærk procedure for beskadigede varer Se mailen

 

Returnering af varer.

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis kopi af faktura ved lægges. Vi sender evt. penge retur via det betalingskort du har brugt til betaling. Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.